Foro Asturias en Facebook Foro Asturias en Twitter Foro Asturias en Google Plus Foro Asturias RSS

04/03/2018
Ana López: “Villaviciosa tiene desde 2002 una ordenanza de uso del asturiano que da normalidad al uso de la llingua”
  • “Villaviciosa lleva a cabo múltiples acciones que fomentan el uso y promoción de la llingua, si bien sería necesario un impulso en el uso del día a día”

  • “El uso de la llingua como elemento diferenciador es un recurso que pone en alza los valores turísticos de cualquier concejo”

  • “Que quien quiera usar la llingua pueda hacerlo en cualquier situación, sin que nadie se vea obligado a aprenderla ni utilizarla son las bases de las que debería partirse para conseguir un consenso entorno a la oficialidad”

La presidenta de FORO Villaviciosa y portavoz municipal en el Ayuntamiento, Ana López, intervino como invitada en la mesa redonda “L’ exemplu de la normalidá de la normalización nos conceyos” en el “Seminariu: El Camín constitucional sobre el futuru del asturianu”, organizado por “Iniciativa pol Asturianu” y celebrado en el Aula Magna del Edificio Histórico de la Universidad.

 

“Villaviciosa pertenece a la Mancomunidad Comarca de la Sidra y ejerce políticas lingüísticas de forma mancomunada, lo que no quiere decir que cada uno de los concejos que forman la Mancomunidad no ejerzan, a su vez, acciones dirigidas a la promoción de la llingua”, explicó López. “Curiosamente, en 2002 y con un gobierno del Partido Popular, el Pleno del Ayuntamiento de Villaviciosa aprobó una ordenanza municipal sobre el uso del asturiano que es la que hace posible una normalidad en el uso de la llingua tanto en la relación de los vecinos con la administración como por parte de los concejales que así lo deseen en los plenos”.

 

Recordó López que “además de en cuestiones meramente administrativas, como puede ser la existencia de formularios bilingües, que los carteles que indican las dependencias municipales estén en asturiano, o que se use la toponimia oficial para referirse a los nombres de los lugares, también se realizan múltiples acciones al cabo del año, muchas de ellas gracias al rico tejido asociativo y cultural del concejo. Por poner algún ejemplo, de forma continuada se realizan talleres d´asturianu en colaboración con el Serviciu  de Normalización de la Comarca de la Sidra, que permiten a aquellos que no tienen o tuvieron otras oportunidades a aprender a usar la llingua. El hecho de que el año pasado Villaviciosa haya acogido la VII Xunta d´escritores asturianos también indica el interés del concejo en la promoción y defensa de la llingua, al igual que la celebración anual de fechas como el Día de les Lletres Asturianes, a través del reparto en los centros escolares de les Lletres de Pan, en colaboración con la Compaña del Ronchel, o la reciente celebración del Día de la Llingua Materna, acto en el que se entregó el premio de la primera edición del Concurso de Relatos n’ asturianu Xosé Caveda y Nava, habiendo sido publicado la historia ganadora en formato digital para su libre disfrute”.

 

Reconoce la portavoz de FORO Villaviciosa que “quizás donde debemos ponernos la peor nota sea en el día a día. Fallamos en un uso más normalizado del asturiano a la hora de emitir bandos, notas de prensa,… así como de publicitar actividades, dado que aún se tiende a usar la llingua en depende qué actividades y no en otras. Sentarse a elaborar un pequeño plan de actuación, en el que se consensuase un pequeño número de compromisos que se llevasen sistemáticamente a cabo por todas las áreas municipales podría ser el primer paso”.

 

En relación con el uso del asturiano como atractivo turístico, López indicó que “sólo hay algo peor que un ignorante, y es el que, además, presume de serlo. El concejo que no sea capaz de entender que preservando su patrimonio, lo que incluye la parte cultural y también la lingüística, oferta una imagen más rica y favorece y ensalza así el conjunto de su riqueza, y eso tan solo con aprovechar un recurso gratuito al alcance de todos, tiene, bajo mi punto de vista, una gran pobreza de miras”.

 

“A pesar de la normalidad del uso del asturiano en Villaviciosa”, concluyó Ana López, “somos conscientes de que en términos generales se sigue sin poder hacer oficialmente un montón de cosas sin que se acompañe una traducción al asturiano, y eso, de forma incomprensible para mi, a pesar de la Llei d’ usu y protección del asturiano, que entiendo ampara muchas de las indeseables situaciones que se dan. Recordando unas palabras recientes de Inaciu Iglesias en un medio escrito, la gente debería poder usar, o no, la lengua asturiana, porque sabe, porque quiere y porque puede, sin que nadie le obligue, pero también sin que nadie le impida hacerlo: no imponer, no impedir. Ese es el modelo de Oficialidad que entiendo y defiendo, y el que creo que llevaría al consenso necesario para su desarrollo.”

.

 

Ana López: “Villaviciosa tien dende 2002 una ordenanza d’usu del asturianu que da normalidá al usu de la llingua”

  • “Villaviciosa lleva a cabu múltiples acciones que fomenten l'usu y promoción de la llingua, magar sería necesariu un impulsu nel usu del día ente día”
  • “L'usu de la llingua como elementu diferenciador ye un recursu que pon n’alza los valores turísticos de cualquier conceyu”
  • “Que quien quiera usar la llingua pueda faelo en cualquier situación, ensin que naide se vea obligáu a deprendela nin utilizala son les bases de les que tendría de partise pa consiguir un consensu entorno a la oficialidá”

 

4-marzo-2018 (Villaviciosa). La presidenta de FORO Villaviciosa y portavoz municipal nel Conceyu, Ana López, intervieno como convidada na mesa redonda “L’ exemplu de la normalidá de la normalización nos conceyos” nel “Seminariu: El Camín constitucional sobre'l futuru del asturianu”, entamáu por Iniciativa pol Asturianu” y celebráu na Aula Magna del Edificiu Históricu de la Universidá.

 

“Villaviciosa pertenez a la Macomunidad Comarca de la Sidra y desarrolla polítiques llingüístiques de forma acomuñada, lo que nun quier dicir que cada unu de los conceyos que formen la Mancomunidá nun exerzan, de la mesma, acciones empobinaes a la promoción de la llingua”, esplicó López. “Curiosamente, en 2002 y con un gobiernu del Partíu Popular, el plenu del Conceyu de Villaviciosa aprobó una ordenanza municipal sobre l'usu del asturianu que ye la que fai posible una normalidá nel usu de la llingua tanto na relación de los vecinos cola alministración como per parte de los conceyales qu'asina lo deseyen nos plenos”.

 

Recordó López que “amás d'en cuestiones puramente alministratives, como pue ser la esistencia de formularios billingües, que los cartelos qu'indiquen les dependencies municipales tean n'asturianu, o que s'use la toponimia oficial pa referise a los nomes de los llugares, tamién se realicen múltiples acciones al cabu del añu, munches d'elles gracies al ricu texíu asociativo y cultural del conceyu. Por poner dalgún exemplu, de forma siguida realícense talleres d´asturianu en collaboración col Serviciu  de Normalización de la Comarca de la Sidra, que dexen a aquellos que nun tienen o tuvieron otres oportunidaes a aprender a usar la llingua. El fechu de que l'añu pasáu Villaviciosa acoyera la VII Xunta d´escritores asturianos tamién indica l'interés del conceyu na promoción y defensa de la llingua, al igual que la celebración añal de feches como'l Día de les Lletres Asturianes, al traviés de la repartida nos centros escolares de Lletres de Pan, en collaboración cola Compaña del Ronchel, o la recién celebración del Día de la Llingua Materna, actu nel que s'apurrió'l premiu de la primer edición del Concursu de Relatos n’ asturianu Xosé Caveda y Nava, siendo publicada la hestoria ganadora en formatu dixital pal so llibre esfrute”.

 

Reconoz la portavoz que “quiciabes onde tenemos de ponenos la peor nota sía nel día ente día. Fallamos nun usu más normalizáu del asturianu  a la hora d'emitir bandos, notes de prensa,… lo mesmo que al espublizar actividaes, ya que entá se tiende a usar la llingua en dependi qué actividaes y non n'otres. Sentase a ellaborar un pequenu plan d'actuación, nel que se consensuara un pequenu númberu de compromisos que se llevaren sistemáticamente a cabu por toles árees municipales podría ser el primer pasu”.

 

En relación col usu del asturianu como recursu turísticu, López indicó que “namá hai daqué peor qu'un ignorante, y ye el que, amás, presume de selo. El conceyu que nun sía capaz d'entender que calteniendo'l so patrimoniu, lo qu'inclúi la parte cultural y tamién la llingüística, ufierta una imaxe más rica y favorez y epondera asina'l conxuntu de la so riqueza, y eso tan solo con aprovechar un recursu gratuitu al algame de toos, tien, sol mio puntu de vista, una gran probeza de mires”.

 

“A pesar de la normalidá del usu del asturianu en Villaviciosa”, concluyó Ana López, “somos conscientes de qu'en términos xenerales siguir ensin poder faer oficialmente un montón de coses ensin que s'acompañe una traducción al asturianu, y eso, de forma incomprensible pa mi, a pesar de la Llei d’ usu y protección del asturianu, qu'entiendo ampara munches de les indeseables situaciones que se dan. Recordando unes palabres recién de Inaciu Iglesias nun mediu escritu, la xente tendría de poder usar, o non, la llingua asturiana, porque sabe, porque quier y porque puede, ensin que naide-y obligue, pero tamién ensin que naide-y torgue faelo: nun imponer, nun torgar. Esi ye'l modelu d'Oficialidá qu'entiendo y defendo, y el que creo que llevaría al consensu necesariu pal so desenvolvimientu”.

Etiquetas:

Imprimir noticia

Juntas Locales

Agenda
 
Agenda Cascos
El Hormiguero. Último número


C/ Pepe Cosmen Nº 1. 33001 Oviedo.
985202745. Fax 985223554.
http://www.foroasturias.es · sederegional@foroasturias.es
Aviso Legal
Contacto
RSS